mandag 22. november 2010

Steg for steg: Julegave-merkelapper



Det var noen av mine kursdeltagere som ønsket seg tips til hvordan man kan lage enkle, men fine julegavemerkelapper og der man ikke trenger å bruke så mye mønsterark. Jeg har da laget disse julegavemerkelappene og dette har jeg brukt:



Stempelplater fra Storyteller (Gratulerer og Juleglede)
Distress Ink Vintage Photo, Peeled Paint og Fire Brick
Halvperler fra Kort og Godt
Clear Stamps fra Prima
Fototape fra Scrappers Choice
Glue Dots Didi
Spellbinder dies
Sizzix Big Shot
Bazzill Lava Canvas
Bazzill Nixon Canvas
Skissepapir fra Nille




Det første jeg gjorde var å stanse ut scalloped sirkler av Bazzill og skissepapir, slik at de passer oppå hverandre. Jeg stemplet den hvite minste sirkelen med notestempel fra Prima, og brukte Vintage Photo.




Neste steg var å stemple swirlene (Storyteller) og "blonden" (Prima) med Fire Brick slik som dette.



Videre stemplet jeg med Peeled Paint de samme swirlene og God jul (Storyteller).



Så svertet jeg kantene på både den store og den lille sirkelen med Vintage Photo, og brukte Glue Dots Didi til å feste de 3 halvperlene, og så limte sirklene fast i hverandre. Jeg stansa ut en hvit sirkel med samme størrelse som den jeg allerede har brukt, slik at den kunne svertes og limes på baksiden. Når dette var gjort, laget jeg et hull.



Tips: Har du ikke spellbinderdies/stansemaskin, bruk passer til å lage sirkler, bruk en vanlig hullemaskin for å lage hull osv. De flotte clearstamp'ene fra Prima er kjempeflotte til slikt bruk, og jeg har bare noen få liggende på lager i nettbutikken til 25,- pr stk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar